De Dag van de Bouw maakt onderdeel uit van de imagocampagne ‘De Bouw maakt het’. Doel is het publiek kennis te laten maken met de vele, soms onverwachte, aspecten van de bedrijfstak door het opstellen van leuke, spraakmakende en bijzondere bouwlocaties.
Bouwbedrijven kunnen op de eerste zaterdag in juni nieuwsgierig publiek kennis laten nemen van werken, maar kunnen het evenement ook aangrijpen om zakelijke relaties, mogelijke opdrachtgevers en anderen gericht uit te nodigen.
Zakelijk
De drie eerdere edities van de Dag van de Bouw hadden louter tot doel het publiek nader kennis te laten maken met de bouw als transparante bedrijfstak door gewoon zoveel mogelijk locaties open te stellen. Dit jaar streeft de organisatie ernaar het thema duurzaamheid op de bouwlocaties onder de aandacht te brengen. Dat kan variëren van verantwoord materiaal gebruik tot duurzame energiezuinige huizen als eindproduct.
Uitdaging
Bouwend Nederland ziet in de vierde editie een extra uitdaging, omdat sinds het najaar van 2008 de economische situatie drastisch is veranderd en de bouw stevig onder druk is komen te staan. De organisatie ziet de Dag van de Bouw daarom meer dan ooit ook als uithangbord voor de sector om te laten zien waartoe men in staat is.
Aanmelden kan dus nog tot woensdag.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…