In 2004 bouwde D-TEC de eerste LZV als proef, waarna een zogenaamde ervaringsfase volgde. Vorig jaar redde minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat de LZV nog van de ondergang, door een totaalgewicht van zestig ton definitief toe te staan. ‘Met dit tweehonderdste exemplaar geeft de transportsector een positief signaal af. Ook richting de EU, want de rest van Europa ziet nu dat Nederland nog steeds investeert in deze voertuigen,’ aldus Jan van Velthuizen van D-TEC Trailers.
D-TEC Trailers is naar eigen zeggen marktleider in containervervoer. De trailerproducent levert momenteel 40 procent van zijn producten in Nederland en 60 procent in de rest van Europa. De trailers worden in Nederland gebouwd. Van der Most Transport is één van de eerste D-TEC-gebruikers. De transportonderneming heeft op dit moment 8 Combitrailers en 31 Flexitrailers van D-TEC in haar wagenpark.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…