DP800 HyPerform combineert de sterkte van een standaard DP800 met de vervormbaarheid van de DP600 staalsoorten met behoud van een goede lasbaarheid. De staalsoort is ontwikkeld door het International Automotive Research Centre van Corus Automotive Engineering in Coventry, samen met én op verzoek van een aantal OEM’ers in de automotive.
HyPerform heeft een minimale treksterkte van 780 MPa, vergelijkbaaar met de bestaande DP800 staalsoorten van Corus. Het verschil is dat DP800 HyPerform beter vervormbaar en lasbaar is. Dit maakt het uitermate geschikt voor complexe en geperste vormdelen.
HyPerform is thermisch verzinkt en dat is goedkoper dan het elektrolytisch verzinken wat vereist is bij bijvoorbeeld de TRIP-hogesterktestalen.
Maurice van Giezen, manager Corus Automotive Business Development vertelt dat zij regelmatig worden geconfronteerd met de paradox van autoproducenten die een materiaal willen dat een beter crashbestand is, beter te persen is en tegelijkertijd ook nog eens kan worden geleverd tegen lagere kosten. ‘Door de voordelen van diverse staalsoorten te combineren in DP800HyPerform, hebben we alle drie de doelstellingen kunnen realiseren’, aldus Van Giezen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…