De X-ray-scanner voor containertreinen op de Maasvlakte werd door Zublin Prorail en leverancier Rapiscan gebouwd. De verwachting is dat de Douane de te bouwen treinscan in 2012 op de Maasvlakte in gebruik kan nemen.
Treinen kunnen dan met een snelheid van 60 kilometer per uur door de X-ray-scan rijden, waarna de Douane op basis van risicoanalyse een selectie maakt van de exportcontainers die ze wil controleren.
De X-ray-scan is bedoeld voor containertreinen die vanuit het Europese achterland via de bestaande Betuweroute in de haven van Rotterdam arriveren. In de haven zullen de zeecontainers worden overgeladen om daarna uit de Europese Unie te worden gevoerd over zee.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…