Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy dat is uitgevoerd onder ruim 280 bouwbedrijven met verschillende specialisaties.
Projectevaluaties worden vooral gebruikt om er zelf van te leren. Bedrijven willen achterhalen wat er wellicht niet goed is gegaan tijdens een project om ervoor te zorgen dat dit een volgende keer niet weer aan de orde is. Naast een dergelijk leereffect, zijn projectevaluaties ook bruikbaar als marketing tool.
Door het openbaar te maken van de evaluatie, bijvoorbeeld door middel van het plaatsen van een testimonial, is het mogelijk vertrouwen van (toekomstige) klanten te winnen. Ondanks deze voordelen van projectevaluaties, zijn er maar weinig bouwbedrijven die op reguliere basis hun werk laten evalueren door hun klanten (17 procent). Over het geheel gezien zijn veel bouwbedrijven (76 procent) wel met projectevaluaties bezig of hierin geïnteresseerd.
Bouwbedrijven willen met projectevaluaties vooral achterhalen hoe zij het doen wat betreft het nakomen van afspraken, communicatie en netheid van werken. Dit zijn juist de elementen die veel afhangen van de beleving van de klant en minder goed zelf meetbaar zijn, zoals bijvoorbeeld de prijs en het houden aan de planning. Klanten selecteren juist vaak op deze samenwerkingselementen en daarom kan het goed in de marketing strategie gebruikt worden.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…