Ten gevolge van het strikte tijdschema voor de revisiewerkzaamheden, moesten de lagers in een korte tijd worden geleverd. De productie van de lagers was in Hoechstadt, Duitsland. De montage van de lagers in de kabelwielen werd gedaan bij Hollandia Infra in Krimpen aan den IJssel, samen met twee Schaeffler field engineers.
De Duitse lagerproducent bedacht een nieuwe lagerconfiguratie bestaande uit een speciaal ontworpen tweerijig cilinderrollager met een buitendiameter van 900 mm en een gewicht van 800 kg. De met Durotect B gecoate cilinderrollen worden gescheiden door een rolgeleide messing kooi, zodat het lager het gewenste loopgedrag heeft . De ringen van het lager zijn voorzien van een Corrotect coating om elke mogelijke vorm van corrosie te voorkomen. Alle lagers zijn gemarkeerd met een serienummer voor volledige traceerbaarheid. De lagers zijn gesmeerd met high performance vet, Arcanol Load 460, wat zich bewezen heeft in windturbine-applicaties en andere grote lagers. De cilinderlagers zijn in X-Life kwaliteit met een significant hogere dynamisch draaggetal en daardoor een langere levensduur.
De Botlekbrug is de grootste hefbrug in Nederland, gelegen in het havengebied van Rotterdam ten westen van de oude Maas. De brug is verbonden met de snelweg A15. De bouw van de brug startte in 2011 en vier jaar later in november 2015, ging de brug in gebruik voor verkeer in beide richtingen.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…