De Zakenauto van het Jaar is een echte praktijkprijs. De auto moet minimaal een jaar op de markt zijn omdat anders niet voldoende ervaringsmateriaal van de leasemaatschappijen en fleetowners beschikbaar is. Er zijn zes invalshoeken waarop de auto’s en hun merkorganisaties jaarlijks worden beoordeeld, waarvan de relatie aanschafwaarde-kilometerkostprijs, de kwaliteit van de import-dealerorganisatie en het aandeel in de zakelijke markt, de belangrijkste zijn. De jury koos op basis van deze criteria de 3-serie van BMW als winnaar.
Op het Driving Business Event kende de jury tevens een aanmoedigingsprijs toe, de zogenoemde AMbitie. Hierbij werd de beoordeling van de kandidaten voor 50 procent gebaseerd op de relatie aanschafwaarde-kilometerkostprijs en voor de overige 50 procent volledig op ‘emotiepunten’. De Opel Insignia kreeg de meeste punten en bleef daarmee de Volkswagen Polo en Toyota Avensis voor.
De Zakenauto van het Jaar en de Bestelauto van het Jaar zijn initiatieven van het vakblad Automobiel Management. Beide prijzen worden al meer dan twintig jaar uitgereikt.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…