Binnen het nieuwe systeem is fossiele brandstof grotendeels vervangen door duurzame energiebronnen en is er veel aandacht voor energiebesparing en energieopslag.
Wat gebeurt er nu allemaal bij het vervoer. We hebben al de zogenaamde Blauwe Diesel 100. Deze is te koop onder de naam Neste MY Renewable Diesel. Het is een Hydrotreated Vegetable Oil, HVO-brandstof. Dan hebben we natuurlijk waterstof. Diverse projecten worden nu ook fors financieel gesupporterd door de Europese Unie. Kijken we even naar de lijst met waterstofprojecten, staat de teller op bijna 100. Van productie tot en met het rijden, het hele scala komt aan bod. En dan hebben we natuurlijk nog het elektrisch rijden, al een aantal jaren ingeburgerd. Het aantal volledig elektrische auto’s in ons land is stijgende. Dus ook hiermee gaat het de goede kant op.
Zo lijken we een keuze te kunnen maken uit drie verschillende aandrijvingen om ons over de weg te begeven. Het zal niet het ene of het ander worden, maar en, en, en.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.stijlgenoten.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…