Waar draait het om. Kijkend naar de maakindustrie hoor ik veel bedrijven roepen dat ze gezien willen worden, een stukje herkenbaarheid willen genereren. Prima, daar is het sociale media aanbod ook voor. En toch vraag ik me wel eens af wanneer en hoe je je doelgroep nu bereikt. Want wat is nu het meest geschikte moment om je bericht te plaatsen, in de ochtend, rond de middag,aan het einde van de middag of juist ‘s avonds. Immers, van diegene die aangesloten zijn op jou desbetreffende sociaal media ‘kanaal’, weet je niet zijn kijk- dan wel zijn bezoekgedrag.
Zou het niet goed zijn om juist deze nu wel in beeld te hebben. Maar zover mij bekend, is hiervan – nog – niet een overzicht te krijgen of in te zien. In een aantal aspecten is wel inzicht te verkrijgen, maar dat geeft lang niet alle ‘data-gegevens’ weer. Dus in mijn ogen blijft het toch een beetje gokken met het plaatsen van de berichten op sociale media. Je weet niet wie wat wanneer en hoe hiermee wordt omgegaan.
Maar gelukkig hebben we de krant nog, wekelijks…
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.stijlgenoten.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…