EVO en TLN juichen het besluit van België om het inhaalverbod voor vrachtauto’s op te heffen van harte toe. De organisaties vinden dat de maatregel veel te ver ging door geen koppeling te maken met de drukte van het verkeer. Doordat het inhaalverbod ook op rustige momenten op de weg geldt, zoals buiten de spits en in vakanties, heeft het juist een averechts effect op de doorstroming. Het is dan immers de langzaamst rijdende vrachtauto die de snelheid bepaalt voor het vrachtverkeer. Bovendien is er volgens EVO en TLN onvoldoende bewijs dat een inhaalverbod voor vrachtauto´s een positief effect heeft op de verkeersveiligheid.
Op de maatregel was vanaf het begin veel kritiek. Volgens de federatie voor transporteurs Febetra betreft het ‘een typisch Belgische regel: je mag niet inhalen, tenzij verkeersborden dat expliciet toelaten. In alle lidstaten van de EU is het omgekeerd. Dat zorgt voor verwarring, vooral bij buitenlandse chauffeurs.’, zo werd gesteld. Een door Schouppe ingestelde werkgroep die het nut van het inhaalverbod moest onderzoeken, kwam tot dezelfde conclusie.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…