Categories: Actueel

Banken werken aan geschillenloket MKB

Banken willen tegemoet komen aan de bijzondere positie van kleine ondernemers: het zijn geen consumenten maar ze beschikken vaak niet over de financiƫle kennis en expertise van grotere bedrijven.
In de gedragscode leggen banken vast wat kleinzakelijke klanten van banken mogen verwachten.

Klachtenafhandeling

Een belangrijk onderdeel wordt de klachtenafhandeling. Wanneer de bank een klacht niet samen met de klant kan oplossen, moet de kleinzakelijke klant het geschil kunnen voorleggen aan een loket voor geschillenbeslechting. Dit als een laagdrempelig alternatief voor de rechter.


Over de gedragscode en het loket gaan de banken met stakeholders in gesprek, om te beginnen met MKB-Nederland. Banken zullen zich committeren aan de gedragscode die per 1 januari 2018 in werking treedt.

www.nvb.nl

De redactie

Recent Posts

Blog Rolf Elling: Zorg voor enige houvast

En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…

2 jaar ago

Hoogprecisiespecialist ziet vraag aantrekken en investeert in machinepark

Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…

2 jaar ago

Verhuizing vormt sluitstuk transitie Harry Hersbach Tools

Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…

2 jaar ago

Wereldwijde staalproductie nagenoeg gelijk

De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…

2 jaar ago

Stap voorwaarts voor Hoekman met vierde locatie

Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…

2 jaar ago

Nieuwe assemblagehal voor Wetech

Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…

2 jaar ago