Banken willen tegemoet komen aan de bijzondere positie van kleine ondernemers: het zijn geen consumenten maar ze beschikken vaak niet over de financiƫle kennis en expertise van grotere bedrijven.
In de gedragscode leggen banken vast wat kleinzakelijke klanten van banken mogen verwachten.
Een belangrijk onderdeel wordt de klachtenafhandeling. Wanneer de bank een klacht niet samen met de klant kan oplossen, moet de kleinzakelijke klant het geschil kunnen voorleggen aan een loket voor geschillenbeslechting. Dit als een laagdrempelig alternatief voor de rechter.
Over de gedragscode en het loket gaan de banken met stakeholders in gesprek, om te beginnen met MKB-Nederland. Banken zullen zich committeren aan de gedragscode die per 1 januari 2018 in werking treedt.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…