De Gedeputeerde Staten van de Provincie Zeeland heeft hiermee het voornemen in een definitieve beslissing omgezet. De provincie heeft de verantwoordelijkheid overgedragen aan de BV KanaalKruisingSluiskil (KKS), die speciaal hiervoor is opgericht. Deze week is het contract door BV KKS en bouwcombinatie BAM-TBI officieel getekend. De aanneemsom is 208 miljoen euro.
De Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk circa 1.150 meter lengte, die op het diepste punt ruim 33 meter beneden NAP komen te liggen. De tunnel wordt in totaal 1.330 meter lang. De diameter van de buizen bedraagt aan de buitenzijde circa 11 meter, hetgeen vergelijkbaar is met de Westerscheldetunnel. De verwachting is dat het boorproces begin 2013 zal starten.
De opdracht omvat daarnaast ook de bouw van aansluitende wegen en twee ongelijkvloerse kruisingen. Het project wordt medio 2015 opgeleverd.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…