Hybride auto’s zijn geen uitzondering meer in de automobielindustrie. Wet-en regelgeving stellen steeds strengere eisen aan de reductie van uitlaatgassen (CO2). Hierdoor is de vraag naar lichtere materialen aanzienlijk gestegen en hebben de ontwikkelingen op het gebied van verbinden een vlucht genomen.
AWL heeft al veel ervaring met het booglassen van aluminium. Het lassen van dit materiaal door middel van puntlassen was tot nu toe nieuw. De klant had in dit project duidelijke argumenten voor het toepassen van deze techniek. Een groot voordeel is de snelheid; ieder punt wordt in 180 milliseconde gelast. Met een zeer korte taktijd is AWL er in geslaagd kwaliteit en cyclustijd binnen de specificaties te realiseren.
Uiteraard brengt het toepassen van nieuwe technologieën uitdagingen met zich mee. Aluminium bezit in vergelijking met staal een hoger elektrisch- en warmtegeleidingsvermogen, waardoor meer stroom nodig is. De grote hoeveelheid stroom brengt een groter magnetisch veld met zich mee. De lastang, het hanteergewicht van de robot en de mallen zijn hierop aangepast.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…