‘In ons Solution Center staat de vraag van de klant centraal’, zegt Takagi. ‘Ons doel is uiteraard orders binnenhalen, maar niet voor elke prijs. We moeten ook nee durven zeggen als onze producten niet passen bij de klant. Dit Solution Center biedt ons veel meer mogelijkheden om details van de klantvraag te analyseren. Toshio Takagi voegt er nog aan toe dat marktaandeel belangrijk is, maar dat je dit niet alleen verovert door machines te verkopen. ‘Klanten willen een totaal oplossing, bij de machine hoort ook software, een goede set-up afgestemd op de kleine series.’
Met de investering van 40 miljoen euro geeft de Japanse fabrikant een duidelijk signaal naar de markt af. ‘We willen groeien en ons marktaandeel fors verhogen’, aldus Frank Mörchel, directeur van zowel Amada GmbH in Duitsland als ook van de Russische vestiging van de machinefabrikant. Hij wil die groei wel realiseren door te verkopen vanuit wat hij noemt het Amada-dna.
De Nederlandse vertegenwoordiger van Amada, Landré Euromach, organiseert van 27 tot en met 31 oktober een Hollandse Week in het nieuwe Solution Center. Geïnteresseerden kunnen er dan een kijkje nemen en het complete aanbod plaatbewerkingsmachines van Amada live zien.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…