Dat meldt nu.nl. Het grootste gewicht van de Light Rider zit in de motor, banden en de ophanging. Het frame van de motor weegt los 6 kilogram, meldt Airbus. Daardoor is de motor 30 procent lichter dan doorsnee elektrische motoren. Het frame is geprint in het speciaal ontwikkelde materiaal Scalmalloy. Dat printbare aluminium is volgens AP Works vrijwel net zo sterk als titanium.
Door het frame te baseren op organische exoskeletten van insecten zou de constructie nog steviger moeten zijn, terwijl veel buizen hol zijn om kabels weg te werken. Met zijn 6 kW-elektromotor bereikt de Light Bike een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur, waarbij het in drie seconden optrekt van 0 naar 50 kilometer per uur. De batterij gaat 50 kilometer mee, en kan makkelijk onderweg vervangen worden.
Airbus laat vijftig Light Riders maken, die verkocht gaan worden voor 48.500 euro per stuk.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…