De flap- en slat-systemen die normaal geïntegreerd zijn in de vleugels, worden nu door Hycom op een testframe gemonteerd. De testframes hebben een lengte van circa 30 meter en een hoogte van maximaal 6 meter.
Airbus heeft mede voor Hycom gekozen vanwege de goede ervaringen met het bedrijf. Al eerder leverde Hycom dergelijke systemen voor de A400M. Voor de uitvoering van deze opdracht werkt Hycom nauw samen met Viro Engineering en Nijl Aircraft Docking uit Lemelerveld. De order bevestigt de unieke positie die Hycom in dit marktsegment inneemt. De inschatting van Hycom is dat de opdracht tot medio 2010 extra werkgelegenheid zal scheppen.
Boeing 787
De A350, die in vijf verschillende uitvoeringen vanaf 2013 gepland staat in gebruik te worden genomen, moet de concurrentieslag aangaan met de Boeing 787. Airbus, ontstaan als een samenwerkingsverband tussen verschillende Europese vliegtuigbouwers om tegenwicht te kunnen bieden aan de Amerikaanse concurrentie, claimt met de A350 een passagiersvliegtuig te kunnen leveren dat maar liefst 10 procent lagere onderhoudskosten en een 7 procent lager brandstofgebruik heeft dan de Boeing 787.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…