De stikstof is bedoeld voor ‘s werelds grootste autoclaaf. Hij zal de inerte atmosfeer en de vereiste druk creëren, om de grote carbonfiber composietvleugels van de nieuwe 777X commerciële lijnvliegtuigen van Boeing te vormen en te harden.
Het systeem bestaat uit drie opslagtanks met een inhoud van 57.000 liter vloeibare stikstof en een stoomwaterbadverdamper. De door Boeing geproduceerde vleugels worden in de autoclaaf geplaatst. Deze wordt dan gesloten, vergrendeld en gespoeld met stikstof aan specifieke debieten, temperaturen en druk om de zuurstof uit de vleugels te persen en de juiste atmosfeer te creëren die vereist is voor het uithardingsproces. Dit is al het derde grote autoclaaf-project, dat Air Products in de afgelopen jaren met Boeing heeft afgerond.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…