Dit blijkt uit de de Renovatie Monitor 2008, een onderzoek door USP uitgevoerd in opdracht van BouwKennis onder ruim 1.800 consumenten, ruim vierhonderd professionals en meer dan honderd woningcorporaties.
De helft van de professionals geeft aan het eens te zijn met de stelling ‘Ik kies bij het renoveren eerder voor een milieubewust/ groen merk dan een merk dat dit niet is’. Bij consumenten daarentegen geeft slechts een kwart van de woningeigenaren en één op de vijf huurders aan het met deze stelling eens te zijn.
Een mogelijke reden voor dit verschil kan zitten in het bewustzijn en de kosten. Professionals zijn dagelijks bezig met vooral renovatie– en onderhoudsactiviteiten en zien daardoor meer het belang in van duurzaam en milieubewust bouwen dan consumenten. Consumenten kijken eerder naar de eigen belangen en dan met name de kosten. Zo zegt bijvoorbeeld driekwart van de ervaren klussers met een koopwoning dat zij de klus met name zelf doen omdat dat goedkoper is dan uitbesteden.
En dan is het al weer december, de laatste maand van het jaar. Het wordt…
Na een rustige periode ziet Hamers Metaalbewerking uit Tilburg de vraag weer aantrekken. Het maakbedrijf…
Harry Hersbach Tools, leverancier van gereedschap voor de metaalverwerkende industrie, staat voor een verhuizing van…
De wereldwijde staalproductie liet in september een stijging zien van 0,6 procent ten opzichte van…
Hoekman RVS wil de productieprocessen in lasersnijden, kanten, afwerken, walsen en lassen naar een hoger…
Machinefabriek Wetech op industrieterrein De Horsel in Nuth breidt haar assemblagehal uit. De fabriek is…